آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل با روشهای خلاقانه
دامنه توجه در کلاس های ابتدایی، بدون توجه به گروه سنی ، کاهش می یابد. به هر حال ، دشوار است از کسی که به سختی حرف شما را می فهمد، بخواهید یک بحث عمیق حتی در رابطه با موضوع مورد علاقه او داشته باشید!
اما برای کودکان این مبحث حتی بیشتر صادق است. كودك حتی در یادگیری زبان مادری خودش كاهش توجه دارد. بنابراین، آموزش انگلیسی به کودکان باید با توجه به این واقعیت انجام شود.
به طور کلی نباید بیشتر از 20 دقیقه از کودکان بخواهند فعالیتی انجام دهند ، بنابراین اگر تصور کنیم یک کلاس بین 45 تا 60 دقیقه طول بکشد ، هر فعالیت حدود یک سوم یا حداکثر نیمی از یک دوره کلاس خواهد بود. با این حال ، غالباً ، فعالیتی بسیار کمتر از این زمان به طول می انجامد.
مطمئن باشید که در درس خود منظم هستید تا در انجام این فعالیت ها از وقت خود نهایت استفاده را ببرید و هرگز انتظار نداشته باشید که یک فعالیت کل کلاس را به خود اختصاص دهد.
1: کارهای هنری
هنر روشی خارق العاده برای تحریک و علاقه بچه ها شما به انواع دروس برای تقویت واژگان مختلف است. پروژه هنری همراه با این درس یا باید در پایان کلاس یا در ابتدای کلاس بعد از بررسی مختصر واژگان ارائه شود. دانش آموزان می توانند به طور مستقل نقاشی بکشند ، اما شما باید در اتاق قدم بزنید و آنها را تشویق کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند.
بگذارید بگوییم شما از یک درس هنر برای دنبال کردن کلمات مختلف با رنگ استفاده می کنید. می توانید از دانش آموزان بپرسید که با این جمله "این چه رنگی است" از چه رنگی استفاده می کنند
همانطور که دانش آموزان با واژگان دیگر از میوه ها گرفته تا مشاغل و حیوانات پیشرفت بیشتری می کنند ، می توان از همان درس استفاده کرد زیرا دانش آموزان با استفاده از واژگانی که در کلاس معرفی شده است ، نقاشی می کشند و سپس به آنها کمک می کنند تا نقاشی های خود را با استفاده از کلمات برچسب گذاری کنند یاد گرفتند.
2: بازی های مهیج
احتمالاً قبلاً شاهد قدرت عالی یادگیری حرکتی در کلاس بوده اید و بازی های فعال می توانند راهی عالی برای تحریک و تحریک مبتدیان باشند.
می تواند یک روش بسیار مفید برای تقویت واژگان جدید و در عین حال افزایش انرژی باشد. به همین دلیل است که یا در آغاز یا در میانه کلاس یک انتخاب عالی است.
روش واضح استفاده از تقویت آموزش واژگان مربوط به اعضای بدن است. اما آنچه ممکن است به آن فکر نکنید استفاده از برای تقویت استفاده از کلمات عملی مانند "رقص" ، "پرش" یا "کف زدن" است.
همیشه قبل از معرفی بازی حتماً کلماتی را که قصد استفاده از آنها را دارید در قالب درس معرفی کنید. دانش آموزان همیشه می توانند تصور کنند که شما چه می گویید ، به خصوص اگر بقیه اعضای گروه را دنبال می کنند. به همین دلیل مهم است که از در پایان یک درس استفاده کنید و مطمئن شوید که با زبان بدن خود به آنها تذکر نمی دهید که قرار است چه کار کنند. بگذارید درس راهنمای آنها باشد!
3: آهنگ
آهنگ ها وسیله ای خارق العاده برای یادگیری واژگان جدید هستند و اینترنت ایده های مختلف آهنگی است. بهترین زمان استفاده از آهنگ زمانی است که واژگان از قبل معرفی شده اند. برخی از آهنگ ها ساده ترند ، ایده آل برای استفاده در همان روز یا همان هفته معرفی واژگان:
به عنوان مثال ، هنگام استفاده از آهنگ ها برای تقویت واژگان ، پس از دستیابی به آهنگ ، می توانید از یک دانش آموز بخواهید که "خالی" را با کلمه مناسب پر کند. این برای آهنگهایی مانند "Old MacDonald" عالی است ، جایی که هر بار آیه با کمی تغییر یکسان است - در این مورد ، نام و صدای حیوان است.
3: برچسب
برچسب زدن می تواند راهی عالی برای به خاطر سپردن واژگان جدید باشد و آموزش زبان انگلیسی را راحت کند. ما قبلاً کمی در مورد چگونگی استفاده از برچسب گذاری در طول یک پروژه هنری بحث کردیم ، اما شما همچنین می توانید از برچسب زدن در کلاس یا عکس استفاده کنید.
اگر می خواهید نام چیزهای مختلف را در کلاس بیاموزید ، ایجاد دانش آموزان برای ایجاد برچسب برای آنها می تواند راهی عالی برای تحریک و تحرک آنها باشد - و صحبت کردن! پس از ایجاد برچسب ها ، حتماً آنها را لمینیت کنید. می توانید از آنها با انواع بازی ها ، از شکار گنج گرفته تا بازی های تطبیقی تعاملی یا حافظه ، استفاده کنید.
همچنین می توانید از برچسب زدن با عکس استفاده کنید ، مخصوصاً اگر می توانید آنها را روی دیوار قرار دهید. عکس ها یا تصاویر صحنه های مختلف حاوی واژگانی را که در کلاس پوشش داده اید پیدا کنید. این برچسب ها را خودتان بسازید یا دانش آموزان خود را بسازید و سپس به دانش آموزان اجازه دهید تا بسته به شرایط مناسب کلاس شما ، آنها را روی تصویر پیش بینی شده یا با استفاده از آهن ربا یا بتونه قرار دهند.
برچسب زدن از این نوع در صورت استفاده همزمان با یک پروژه هنری بسیار عالی است ، زیرا دانش آموزان ابتدا موارد را به صورت گروهی مشخص می کنند و سپس تشویق می شوند که چیزها را به تنهایی برچسب گذاری کنند.
4: برچسب
چسب زدن می تواند راهی عالی برای به خاطر سپردن واژگان جدید باشد. ما قبلاً کمی در مورد چگونگی استفاده از برچسب گذاری در طول یک پروژه هنری بحث کردیم ، اما شما همچنین می توانید از برچسب زدن در کلاس یا عکس استفاده کنید.
اگر می خواهید نام چیزهای مختلف را در کلاس بیاموزید ، ایجاد دانش آموزان برای ایجاد برچسب برای آنها می تواند راهی عالی برای تحریک و تحرک آنها باشد - و صحبت کردن! پس از ایجاد برچسب ها ، حتماً آنها را لمینیت کنید. می توانید از آنها با انواع بازی ها ، از شکار گنج گرفته تا بازی های تطبیقی تعاملی یا حافظه ، استفاده کنید.
همچنین می توانید از برچسب زدن با عکس استفاده کنید ، مخصوصاً اگر می توانید آنها را روی دیوار قرار دهید. عکس ها یا تصاویر صحنه های مختلف حاوی واژگانی را که در کلاس پوشش داده اید پیدا کنید. این برچسب ها را خودتان بسازید یا دانش آموزان خود را بسازید و سپس به دانش آموزان اجازه دهید تا بسته به شرایط مناسب کلاس شما ، آنها را روی تصویر پیش بینی شده یا با استفاده از آهن ربا یا بتونه قرار دهند.
برچسب زدن از این نوع در صورت استفاده همزمان با یک پروژه هنری بسیار عالی است ، زیرا دانش آموزان ابتدا موارد را به صورت گروهی مشخص می کنند و سپس تشویق می شوند که چیزها را به تنهایی برچسب گذاری کنند.
5: بازی های آموزشی
به خصوص هنگامی که دانش آموزان شما بسیار جوان هستند ، بازی آموزشی می تواند یک روش مفید برای آموزش آنها باشد ، بدون اینکه هرگز اجازه کار را بدهید! دانش آموزان را می توان به روشهای مختلف ، چه با بازیهای رومیزی و چه در یک اتاق بازی یا فضا بسته به نوع مدرسه خود ، به بازی با یکدیگر تشویق کرد. ایده با بازی آموزشی این است که معلمان و دستیاران در این بازی به زبان انگلیسی شرکت کنند و سوالاتی را بپرسند که دانش آموزان بتوانند به آنها پاسخ دهند.
نمونه هایی از این سوالات عبارتند از:
چه کار می کنی؟
شما چه بازی می کنید؟
می تونم بازی کنم؟
آن چیست؟
آیا این را دوست دارید (بلوک ، توپ ، عروسک)؟
نکته کلیدی در سرگرم کننده و مفید بودن بازی های آموزشی این است که مطمئن شوید دانش آموزان را درگیر می کنید بدون اینکه آنها را ناامید کنید. پرسیدن سوالات تکراری از آنها یا بیش از حد زیاد می تواند ناامید کننده و نتیجه مثبتی داشته باشد. هر دقیقه یا حدود یک سوال بپرسید.
دانش آموزان را تشویق کنید تا به شما انگلیسی پاسخ دهند ، اما آنها را مجبور نکنید تا با یکدیگر به انگلیسی صحبت کنند. با پیشرفت همه چیز ، آنها ممکن است به خواست خودشان با یکدیگر انگلیسی صحبت کنند - این خود اثبات این است که تلاش های شما در حال نتیجه دادن است!
روش های مختلفی وجود دارد که می تواند این پنج نوع فعالیت را در کلاس ESL با کودکان ادغام کند. سعی کنید برخی از این ایده ها را امروز در درس خود تطبیق دهید!
Comments
Post a Comment